بهترین میوه از نظر طب سنتی

آتاش نهال

بهترین میوه از نظر طب سنتی

یکی از مهم ترین عاملی که برای سلامتی انسان مفید می باشد خوردن میوه است. کارشناسان تغذیه و طب سنتی خوردن بهترین میوه را از نظر طب سنتی که برای سلامتی انسان ها مفید است را توصیه می کنند. تمامی میوه ها در جای خود و زمان خود بهترین تاثیر را در بدن افراد می گذارند ولی باید آداب خوردن میوه را رعایت کنیم. میوه ها نسبت به هم برتری ندارند ، هر میوه ای به اندازه خود می تواند تاثیر مثبتی در سلامتی افراد ایجاد کند. تمامی میوه ها دارای خواص و ویژگی های خاصی هستند که در ادامه این مقاله اطلاعات کافی و لازم را در اختیارتان قرار می دهیم. ایران کشوری است چهار فصل و دارای بیش ترین تنوع میوه ای در کل کشور های جهان می باشد. چهار فصل بودن ایران نشان دهنده این است که از نظر تامین میوه برای سلامتی بدن بی نیاز هستیم و در هر زمان می توانیم به میوه دلخواه دسترسی داشته باشیم. نهالستان آتاش نهال بزرگ ترین نهالستانی است که در سه دهه اخیر به تولید و پخش انواع میوه ها مخصوصا میوه هایی که در طب سنتی به شدت توصیه می باشد مشغول است. 
بهترین میوه از نظر طب سنتی

درمان میوه از نظر طب سنتی 

در گذشته خوردن میوه یکی از تاثیر گذار ترین و بهترین عواملی بود، که می توان بدون استفاده از دارو های شیمیایی از آن بهره برد، در واقع میوه ها، ویتامین ها ومواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کنند. وقتی بدن با کمبود ویتامین مواجه می شود، باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شده، ورود ویروس ها یا بیماری ها به بدن را راحت تر می کند. برای درمان بیماری ها با خوردن میوه باید بدانیم، که به چه نوع بیماری مبتلا شده ایم،  بعدها به درمان آن بیماری اقدام کنیم. در اصل میوه ها وقتی به وسیله ی نور خورشید و مواد معدنی زمینی تامین شوند دو مزیت خیلی مهم را دارا می باشند، اول باعث پیشگیری و بعد مقاوم سازی بدن در برابر بیماری ها ، ویروس ها و باکتری ها می شود، و دوم باعث بهتر شدن پروسه درمان می شود. بیشترین ویتامین هایی که مورد نیاز بدن است ، میوه ها تامین می کنند. میوه ها چون دارای املاح ، آب بدن و هم نور خورشید می باشند اصلی ترین دشمن ویروس ها و باکتری ها هستند که میوه ها در همان زمان رشد، سم زدایی می شوند.

آداب صحیح میوه خوردن از نظر طب سنتی

همیشه توصیه های متخصصان تغذیه به خوردن میوه را در شبکه های اجتمایی تلوزیون ، رادیو و... را شاهد هستیم، ولی تا به حال از خود پرسیده اید که نحوه خوردن درست میوه ها چگونه است؟ متخصصان تغذیه مدرن و سنتی نظرات متفاوتی در این باره ارائه کرده اند که آنها را بررسی می کنیم. در واقع آداب هایی وجود دارد که ما باید آنها را رعایت کنیم تا مصرف میوه صرفا برای خورده شدن نباشد، تا تاثیر گذاری بیشتری در بدن داشته باشد.  با خوردن درست و اصولی میوه می توان بدنی سالم و جوان را دارا بود، میوه ها دارای خواص و مزیت های متفاوتی هستند و ما سعی می کنیم با توجه به مزاج شخصی خودمان میوه مورد نظر را انتخاب کنیم، که چه میوه ای بیشتر با بدن ما سازگار است و با توجه به مزایای آن اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشیم.

انتخاب میوه مناسب با مزاج

چرا باید از مزاج خود با خبر باشیم؟ اصلا مزاج چیست؟ وقتی بیمار می شویم برای اطلاع از نوع بیماری اول مزاج بیمار را بررسی می کنند بعد پروسه ی درمان را شروع می کنند. مزاج یعنی ویژگی های خونی که در بدن وجود دارد که بر اساس چهار ماده : سردی ، خشکی ، تری و گرمی می باشد که به آن خلط گفته می شود. این خلط باعث به وجود آمدن مزاج میشود، که به دو دسته تقسیم میشوند : مزاج متعادل ، مزاج نامتعادل. اکنون ما با اطلاع از مزاج خود می توانیم میوه ی مطابق با مزاجمان را مصرف کنیم. متخصصان تغذیه توصیه های کلی درباره زمان مصرف میوه پس از شناسایی مزاج توصیه می کنند. اغلب توصیه می شود که میوه بعد از غذا مصرف شود چون باور دارند که اگر اینگونه مصرف شود میتواند به هضم سریع تر غذا کمک کند اما از طرفی دیگر بنابر فصل ها میوه های آن فصل هم تغییر میکند.  ما نمی توانیم میوه های مختلف را در کنار هم مصرف کنیم و همینطور بعضی از میوه ها را قبل از غذا مصرف کنیم، برای مثال در فصل تابستان میوه هایی از قبیل : خربزه ، هلو و آلو جزء میوه های گرم محسوب می شوند و مناسب مصرف قبل از غذا نیستند که با توجه به مزاج خواصی که داریم باید میوه ی درست را انتخاب کنیم و مصرف کنیم.

خوردن میوه بعد از غذا

خوردن میوه بعد از غذا یک عادت کاملا غلط است ، با انجام دادن این کار میوه با غذا مخلوط شده و باعث ایجاد به هم ریختن مکانیسم بدن می شده، هضم غذا سخت تر می شود و ویتامین های موجود در میوه به خوبی جذب بدن نمی شوند. با هضم نشدن میوه در معده ، میوه و غذا خراب می شود و زمان طولانی در معده باقی می ماند پس این عادت غلط بعد خوردن غذا را ترک کنید، درست است میوه ها زودتر از غذا هضم می شوند ولی این بستگی به زمان ، مزاج و نوع میوه ی مورد نظر دارد. مصرف اینگونه میوه باعث یبوست در افراد می شود و سنگینی معده را حس می کنید ، به جز هندوانه که بیشترین محتوای آن از آب است. متخصصان تغذیه سنتی و جدید نظر های متفاوتی دارند ولی یک نظریه ی ثابتی وجود دارد میان این دو نظریه، این است که بعد از مصرف غذا باید کمی  پیاده روی کنید، یا بعد از 2 ساعت که غذا  هضم می شود مصرف کنید و همینطور خوردن آن با معده خالی مشکلی ایجاد نمی کند. 
خوردن میوه بعد از غذا

خوردن میوه با پوست 

خوردن میوه با پوست بهتر است یا بدون پوست؟ به طبع با پوست بهتر است امروزه دانشمندان به این باور رسیدند که اگر میوه ها را با پوست بخورید فواید زیادی برای پوست و زیبایی به ارمغان می آورد. همینطور بر این باور هسنتد که تمام خواص میوه به دلیل مقاومتی که از خود در برابر اجزای داخلی آن دارد در پوست میوه قرار گرفته، ولی آیا همه ی میوه ها این ویژگی را دارند یا نه؟ البته که نه ، بعضی از میوه ها به دلیل سمومی که کشاورزان به خاطر آفات ، در دوران رشد میوه از آن استفاده می کنند ، جزب پوست آن ها می شود و نمی توان دیگر از پوست ان میوه بهره برد. میوه هایی از قبیل : گریپ فروت ،  طالبی ، لیمو  و... را نمی توان مصرف کرد به دلیل جذب بالایی که دارند و سم زدایی های زیادی که بر روی این میوه ها انجام می شود. میوه هایی که می توان با پوست خورد و فواید زیادی در طب سنتی دارند عبارت است از : سیب ، توت ، انگور ، هلو ، گلابی و... می باشند. برای داشتن اطلاعات کافی و اصولی درباره خوردن بهترین میوه از نظر طب سنتی می توانید با تیم کارشناسان نهالستان آتاش نهال در ارتباط باشید و در صورت هر گونه سوال و اشکالی می توانید از کارشناسان آتاش نهال راهنمایی لازم را گرفته باشید. 
 

خواص انواع میوه ها در طب سنتی

در طب قدیمی و جدید ایرانی ، پزشکان مردم را به خوردن میوه برای درمان طبیعی تشویق می کنند. بسیاری از توصیه های پزشکان برای بیماری ها خوردن میوه است که بیشتر به صورت طبیعی درمان انجام شود.  تمام مکمل ها، داروها و ویتامین ها به صورت فشرده در بازار موجود می باشند، که مواد اصلی آن ها از پروتئین و ویتامین های میوه ها ساخته شده که مصرف طبیعی آن بهتر از دارو های شیمیایی می باشند که در تولید این دارو ها از نگه دارنده ها استفاده می شود. برای خرید بهترین میوه از نظر طب سنتی می توانید به نهالستان آتاش نهال مراجعه کنید. در ادامه با خواص و مزایای انواع میوه ها در طب سنتی آشنا می شویم.

خواص میوه پرتقال در طب سنتی 

پرتقال یکی پر مصرف ترین میوه هایی است که در خانه ی بیشتر افراد موجود می باشد. پرتقال تقریبا در همه ی فصل ها موجود است. ولی موجود بودن آن در تمامی فصل ها لازم بوده در زمستان به دلیل کمبود نور خورشید و نرسیدن ویتامین c کافی از نور خورشید که انرژی ما را تامین می کند. پرتقال این قابلیت را دارد تا به خوبی ویتامین c موجود از خورشید را جذب کند و ما آن را مصرف کنیم. از جمله خواص پرتقال در طب سنتی میتوان اشاره کرد به:
•    تقویت کلاژن سازی پوست به عنوان یک ماسک قوی و ترمیم آن 
•    تقویت عملکرد قلب 
•     ضد التهاب 
•    تقویت سیستم ایمنی بدن 
•     محافظت از سلول عا در برابر آسیب 
•    کمک به جذب آهن
•     مبارزه با کم خونی 
•    دارای کلسیم و فیبر
•    ویتامین b1 و  b9
•    افزایش سوخت و ساز بدن
•    کنترل فشار خون بالا

خواص میوه انبه در طب سنتی 

میوه انبه دارای ویتامین  c و  a میباشد که جزء پر مصرف ترین میوه های جهان محسوب می شود، این میوه به دلیل دارا بودن ویتا مین c در مناطقی می روید که گرمسیر هستند. این میوه می تواند برای رشد از نور کافی برخوردار باشد. از خواص شایع این میوه در طب سنتی میتوان اشاره کرد به :
•    سلامت چشم و ویتامین 
•    پاکسازی پوست 
•    جلوگیری از سرطان
•     بالا بردن سیستم ایمنی بدن 
•    درخشان کننده رنگ صورت 
•    رفع بوی بد بدن
•    رفع اسهال
•    درمان سر درد 
•    درمان نفس تنگی
خواص میوه انار در طب سنتی 

خواص میوه انار در طب سنتی 

میوه انار به جزء اینکه خودش مورد استفاده در طب سنتی قرار می گیرد، بلکه کل درخت انار از ریشه گرفته تا برگ هایش دارای خواص و ویژگی هایی هستند، از جمله:
•    درمان قوی کم خونی 
•     جوان سازی پوست 
•     تقویت ریشه ی مو 
•    تقویت سیستم گردش خون
•    کمک به درمان سرطان
•    کاهش فشار خون

خواص انجیر در طب سنتی

انجیر یکی از مقوی ترین میوه ها محسوب می شود. این میوه دارای قند، فیبر، پروتئین، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و ویتامین k و  cمی باشد که در دارو های گیاهی بیشتر استفاده میشود، که از خواص درمانی قوئ برخوردار می باشد.
•    افزایش استحکام استخوان ها
•    جلو گیری از پیری پوست  و ریزش مو
•    تقویت حافظه و جلو گیری از بیماری آلزایمر
•    مناسب برای افراد دیابتی 
•    بهبود دستگاه گوارش
•    چربی سوزی بدن
•    رفع سوء هاضمه

سخن آخر 
در این مقاله با هر آنچه که درباره میوه ها در طب سنتی نیاز بود آموختیم اگر سوالی دارید و به جواب خود نرسیده اید میتوانید با مهندسین آتاش نهال همین حالا تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
 
جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع نهال پربار با کارشناسان آتاش نهال ارتباط برقرار کرده و با دریافت مشاوره رایگان، بهترین نهال میوه را خریداری نمایید. فروش انواع نهال میوه با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ضمانت بازگشت واقعی کالا صورت می پذیرد.

آتاش نهال و خدمات آن

آتاش نهال با قدمت بیش از نیم قرن و کسب تجربه های زیاد در امر نهالستان و فروش نهال طی سالیان دراز با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور عزیزمان ایران و پتانسیل زیاد در بخش کشاورزی در هر نوع آب و هوایی نسبت به مناطق موجود در کشور توانست با اصلاح گونه های مختلف درختان، و جمع آوری اکثر ارقام نهال کنار یکدیگر شما را برای انتخاب درست و خرید نهال برای زمین های کشاورزیتان کمک کند. خرید نهال میوه برای اقسا نقاط کشور و همسایگان مرزی، خرید نهال های زینتی و غیر مثمراز جمله خرید نهال صنوبر، خرید اینترنتی نهال که طی 2 سال گذشته با توجه به ورود در عرصه دیجیتال امکانی فراهم کرد تا هر فردی به راحتی بتواند انتخاب خودش را انجام دهد، حال میشود با خرید نهال پیوندی و اصلاح شده خاص آتاش نهال را انتخاب کنند و یا خرید نهال میوه دلخواه خود را از تیم ما درخواست کنند.به هر حال ما تمام دسته بندی های مورد نیاز برای هر منطقه از کشور عزیزمان را در اختیار شما میگذاریم، نهال بادام که برای مناطق کم اب بیشتر به درد میخورد شما میتوانید با خرید نهال بادام نسبت به آب و های منطقه خود به راحتی صاحب باغ پر باری بشوید این امر برای خرید نهال پسته پیوندی نیز مصداق بارزی است، یا خرید نهال گردو که در مجموعه آتاش نهال بیش از 17 نوع نهال گردو اصلاح شده داریم تا کاملترین پکیج خرید نهال گردوی پیوندی ایران را به شما معرفی کنیم. شما با وارد شدن به فروشگاه آتاش نهال میتوانید لیست قیمت نهال های ما را ببینید و مطمینا متوجه خواهید شد که قیمت تولید به مصرف نهال با قیمت دیگر همکارانی که واسطه هستند بسیار فاصله دارند.