نهالستان

آتاش نهال

نهالستان

نهالستان: اگر یک باغ دارید و یا یک حیاط بزرگ دارید، برای زیباسازی فضای حیاط و باغ خود و یا برای تولید میوه های های ارگانیک برای مصارف خودتان یا تولید میوه برای سودآوری، حتما راهتان به نهالستان خواهد افتاد. ولی مهم است نهالستانی که برای خرید نهال انتخاب می کنید ویژگی های یک نهالستان خوب را دارد یا خیر. در این مقاله ما می خواهیم یک نهالستان خوب را توصیف کنیم و انواع نهالستان ها را برای شما معرفی کنیم. پس اگر قصد خرید نهال یا گیاهی را از نهالستان ها دارید ولی تجربه کافی در انتخاب نهالستان ندارید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا با نهالستان، انواع آن، ویژگی های یک نهالستان خوب و ... آشنا شوید. آن چه در این مقاله می خوانید:

  • نهال
  • نهالستان کجاست؟
  • خزانه
  • تکثیر نهال در نهالستان
  • زمینه های تخصص نهالستان ها
  • انواع نهالستان ها
  • تقسیم بندی نهالستان ها از نظر فروش
  • دسته بندی نهالستان ها از نظر زمان
  • تقسیم نهالستان ها بر حسب تاسیسات آبیاری
  • برنامه ریزی برای تاسیس یک نهالستان
  • وظایف مدیر نهالستان
  • خرید نهال آماده برای کاشت
  • فروش نهال ها
  • خرید نهال خوب از نهالستان
  • خرید اینترنتی نهال 
  • مزایای خرید اینترنتی از نهالستان
  • انتخاب نهالستان برای خرید نهال
  • نهالستان آتاش نهال

نهالستان

نهالستان

در ابتدا بهتر است شما را با تعریف نهال آشنا کنیم، نهال یک درخت کوچک است که از پرورش یک دانه گیاه به وجود می آید. رشد یک نهال با جوانه زدن بذر آغاز می شود، به عبارت ساده تر نهال یک بذر، پاجوش و یا قلمه است که با مراقبت ها و کارهای لازم و رشد کافی به یک درختچه یا نهال تبدیل می شود. معمولا نهال را در اواخر اسفند می کارند و آبیاری به موقع و نور آفتاب مناسب آن را پرورش می دهند.

نهالستان کجاست؟

نهالستان مکانی با وسعت زیاد است که بذرها یا پاجوش و قلمه ها را برای پرورش نهال در آن جا کاشته و تکثیرمی کنند و پرورش می دهند. بیشتر این گیاهان مربوط به باغبانی، جنگلداری و کشاورزی و باغداری هستند. 

خزانه

خزانه یک زمین بزرگ در نهالستان است که بذرها مثمر و غیرمثمر یا قلمه ها را برای تبدیل به نهال، ابتدا بذرها را با فاصله های کم در آن جا می کارند و مراقبت های لازم را انجام داده و آن ها را پرورش می دهند. پس از رشد کافی بذر ها و تبدیل آن ها به نهال های کوچک، آن ها را به زمین اصلی منتقل می کنند. 

تکثیر نهال در نهالستان

هر نهال بسته به نوع و جنس نهال در هر نهالستانی به روش های مختلف می تواند تکثیر شود. از جمله روش های تکثیر نهال عبارتند از بذرافشانی، قلمه زنی، پاجوش، خوابانیدن، پیوند زنی و سایر روش ها. معمولا نهالستان ها از بین این روش ها، نهال ها را با استفاده از بذر و یا قلمه زدن تکثیر می کنند که این روش ها رایج تر بوده و تقریبا برای تکثیر انواع نهال ها مناسب است. عمل پیوند زدن نیز معمولا پس از رشد یک نهال برای تولید یک میوه مرغوب آن را به یک نهال دیگر پیوند می زنند.

تکثیر با بذر

در این روش بذر یا دانه هایی از نهال را در فصل بهار و به صورت خطی در خاک می کارند و با روش های لازم و در شرایط مخصوص پرورش داده و تبدیل به نهال می کنند. در اواخر فصل زمستان قبل از اینکه نهال ها جوانه بزنند به خزانه بعدی انتقال می دهند.

خوابانیدن

این روش تکثیر راحت بوده و نیاز به صرف هزینه زیادی نیست. در این روش قسمت هایی از ساقه را که در حال رشد است داخل خاک قرار می دهیم و بخش از آن را با خاک می پوشانیم، پس از مدتی این قسمت از ساقه که داخل خاک قرار گرفنه است ریشه می دهد، سپس این قسمتی را که ریشه داده است از ساقه جدا می کنیم و آن را برای ادامه رشد به محل مورد نظر انتقال می دهیم. این روش برای تکثیر هر نوع نهالی مناسب نبوده و نمی توان همه نهال ها را با این روش تکثیر کرد. به همین دلیل این روش خیلی مرسوم نبوده و در نهالستان ها کم تر از این روش استفاده می شود.

قلمه زنی

در این روش برای تکثیر گیاه یا نهال، از برگ یا قسمت های مختلف ساقه استفاده می شود. در این روش قسمتی از ساقه که برای قلمه زنی انتخاب می کنید، مهم است که از کدام قسمت ساقه انتخاب می شود و در سرعت ریشه زایی تاثیر خواهد داشت. در این روش قلمه انتخاب شده را در خاک می کارند و پس از ریشه دادن به خزانه بعدی منتقل می کنند.

پیوند زدن

عمل پیوند زدن نیز معمولا پس از رشد یک نهال برای تولید یک نهال با کیفیت برای محصول دهی مرغوب آن را به یک نهال دیگر پیوند می زنند. پیوند زدن شرایط و مراحلی دارد که در مقالات دیگر راجع به این موضوع صحبت کرده ایم.

لیست قیمت نهال پایین تر از بازار شگفتی سال 1403 اینجا کلیک کنید 

زمینه های تخصص نهالستان ها

هر نهالستانی ممکن است در یک زمینه خاص فعالیت کند و یا همزمان در چند زمینه فعالیت داشته باشد، در زیر با زمینه های فعالیت نهالستان ها آشنا می شوید:

تکثیر گیاهان کوچک

در این نهالستان، گیاهان کوچک یا ریشه های لخت را تکثیر کرده و به نهالستان های دیگرمی فروشند.

پرورش گیاه خاص

برخی از نهالستان ها فقط در زمینه پرورش یک نوع گیاه تخصص دارند و فقط یک نوع گیاه یا نهال را پرورش می دهند. مانند گیاهان سایه دار 

تولید نهال

 برخی از نهالستان ها انواع خاصی از نهال یا پیوند را با روش های گفته شده ( روش های تکثیر ) برای اهدافی مانند درختان میوه برای باغ ها یا درختان چوبی برای جنگلداری ها تولید می کنند. نهالستان آتاش نهال نیز یکی از تولید کننده های انواع مرغوب نهال هاست.

صادرات

 برخی دیگر به صورت فصلی ذخایر را تولید می کنند و آنها را برای صادرات به مناطق سردتر یا به مناطقی که آفات فصلی مانع از رشد نهال یا گیاه در اول فصل می شوند.

انواع نهالستان ها

نهالستان های گیاهان زینتی: در این نهالستان درختچه های زینتی وانواع گل ها را برای اهداف نمایشی رشد می دهند و همانطور که از نام آن پیداست گل هایی که جنبه تزئینی دارند، پرورش داده می شوند.
نهالستان میوه: نهالستانی که در آن نهال ها و پیوند های میوه رشد می دهند.
نهالستان سبزیجات: در این نهالستان نشاء های کلم، گل کلم، گوجه فرنگی و ... پرورش داده می شود.
نهالستان گیاهان دارویی: در این نهالستان گیاهان با ارزش اقتصادی بالا، گیاهان کمیاب و دارویی تکثیر می شوند.
نهالستان درختان جنگلی: در این نهالستان گیاهان مفید برای کاشته شدن در جنگل ها، تولید می شوند.
نهالستان مختلط: نهالستانی که ممکن است از هر نوع گیاه یا نهال را پرورش دهد.

نهالستان از نظر فروش

تقسیم بندی نهالستان ها از نظر فروش

نهالستان ها از نظر فروش محصولات معمولا به دو گروه تقسیم بندی می شوند، در زیر با این تقسیم بندی آشنا شوید:

عمده فروش

 نهالستان های عمده فروش معمولا نهال ها یا گیاهان را در مقادیر بالا تولید و به نهالستان های کوچک تر، مراکز باغ و ... می فروشند. این نهالستان ها قلمه های ریشه دار یا بدون ریشه یا گیاهان و... از مزارع یا سایر نهالستان ها تهیه کرده و آن را در تعداد بسیار بالا پرورش می دهند.

خرده فروش

نهالستان های خرده فروش نیز معمولا نهال ها را برای عموم مردم از جمله باغ های کوچک و یا حیاط خانه که به تعداد کم مورد نیاز است، می فروشند. 

دسته بندی نهالستان ها از نظر زمان

نهالستان موقت: نهالستان موقت فقط برای برآوردن نیاز یک فصل یا یک پروژه خاص فعالیت می کند. به طور مثال برای تولید نشاء سبزی و یا پرورش دادن نهال های جنگلی برای کاشت در یک منطقه خاص، می توان از نهالستان های موقت استفاده کرد.
نهالستان دائمی: این نهالستان ها به طور مداوم یک گیاه یا نهال را تکثیر و تولید می کنند. در نهالستان های دائم گیاه مادر به طور دائم موجود است.

به نقل از خبرگزاری مهر:

فروش نهال فقط ۳۵ هزار تومان به صورت اقساط در آتاش نهال قیمت 1398 را در سال 1403 پرداخت کنید


تقسیم نهالستان ها بر حسب تاسیسات آبیاری

طبق گفته گوگل نهالستان ها بر اساس تاسیسات آبیاری به دو گروه دسته بندی می شوند. نهالستان بر اساس تاسیسات آبیاری به دو گروه نهالستان خشک و نهالستان مرطوب دسته بندی می شوند که در ادامه با آن ها آشنا شوید.

نهالستان مرطوب

 این نهالستان ها در مناطقی که دارای آب فراوان هستند، قرار می گیرند. در این نهالستان ها معمولا بستر بذر 25 الی 35 روز قبل از کاشت آماده باشد. برای بستر بذر، باید زمینی انتخاب شود که هم آبیاری و هم زهکشی آن قابل کنترل است، زمین باید حاصلخیز و عاری از نمک باشد. سطح بستر باید چند بار شخم زده شود و سطح آن را صاف کنند. سپس زمانی که زمین به وضعیت نرم رسید، بذر را طی شرایط و اصول خاص کاشته و پرورش می دهند.

نهالستان خشک

  این روش در شرایط دیم و در مناطقی که آب کافی برای استفاده از بستر مرطوب نیست، انجام می شود. از مزایا و معایب نهالستان خشک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای نهالستان خشک

  • نهال را با تامین آب محدودی می توان پرورش داد.
  • کشیدن بذرها و نهال ها از خاک راحت تر است و نهال ها به هم نمی چسبند.
  • نهال ها مقاوم هستند و تا حدودی می توانند در برابر شرایط نامطلوب، مقاومت کنند.
  • نهال ها در نهالستان خشک سریع و به مقدار فراوان پرورش داده می شوند.

معایب نهالستان خشک

  • آماده سازی نهالستان ممکن است زمان بر باشد.
  • برای انواع خاک ها به خصوص خاک های شنی و رسی سفت، مناسب نیست.
  • نرخ بذر مورد نیاز بالاتر است.
  • نهال ها معمولا نازک و باریک هستند.

برنامه ریزی برای تاسیس یک نهالستان

فردی که اقدام به ایجاد یک نهالستان می کند، ابتدا باید بر اساس نوع گیاه و مدت زمان نیاز برای پرورش آن نوع نهالستان را تعیین کرده و با توجه به نوع نهالستان مکان مناسبی را برای تکثیر و تولید گیاهان انتخاب نماید. برای انتخاب یک مکان خوب برای نهالستان بهتر است بهتر است به این نکات توجه کنید: 

  • نزدیک جاده و نزدیک به یک زیستگاه باشد.
  • آب وهوای آن مناسب باشد.
  • در منطقه ای نباشد که همیشه سایه است، مکانی انتخاب شود که نور آفتاب کافی دارد.
  • امکانات آبیاری خوب و وضعیت خاک آن خوب باشد.

وظایف مدیر نهالستان

وظایف مدیر نهالستان

گیاهانؚ نهالستان پس از بیرون آمدن از بذر و یا پرورش یافتن از منابع دیگر، نیاز به مراقبت و توجه دارند، عموما گیاهان یا نهال ها در محیط باز و طبیعت پرورش می یابند و باید بتوانند با شرایط محلی روبرو شوند. این وظیفه و هدف یک پرورش دهنده نهالستان تجاری است که باید شرایط مناسبی را برای رشد و نمو گیاهان نهالستان فراهم نماید. کار اصلی یک مدیر نهالستان باید در بر گیرنده ی تمامی عملیات از زمان ظهور گیاهچه های جوان تا زمانی که به طور کامل رشد کرده و یا برای پیوند در باغ ها آماده می شوند، باشد.

خرید نهال آماده برای کاشت

  • شاید به این فکر باشید که بخواهید خودتان نهال مورد دلخواهتان را تکثیر کرده و پرورش دهید. تکثیر نهال توسط خودتان مراحل و شرایطی دارد که حتما باید با این مراحل و اصول تکثیر نهال آشنا باشید. در این قسمت از مقاله درباره این موضوع صحبت می کنیم که بهتر است تکثیر نهال را خودمان انجام دهیم و یا آن را به صورت نهال آماده از نهالستان خریداری نماییم.
  • برای تکثیر نهال، ابتدا شما باید بذر یا قلمه را تهیه و آماده نمایید. برای تهیه قلمه شما باید با این کار آشنا باشید و بدانید که قلمه را از کدام قسمت گیاه یا درخت تهیه کنید. همچنین باید با روش تکثیر و پرورش با بذر آشنا باشید. در صورت نابلد بودن تمام هزینه و وقت شما به هدر خواهد رفت و در آخر نیز نهالی نخواهید داشت.
  • در نهالستان ها کارشناسان و مهندسانی که کاملا کاربلد هستند مشغول به فعالیت و تکثیر انواع نهال ها هستند. در نهالستان ها، انواع نهال ها را با روش مربوطه تکثیر می کنند. نهال هایی که در نهالستان ها تکثیر می شوند معمولا از کیفیت خوبی برخوردار هستند و شما با خرید نهال آماده شانس بیشتری برای داشتن یک درخت پربار و مرغوب خواهید داشت. نهال ها در نهالستان ها به دست کسانی  تولید می شوند که در این زمینه تجربه کافی دارند و به طور کاملا تخصصی با روش های تکثیر هر نوع نهال آشنا هستند.
  • زمانی که خودتان می خواهید نهال را تکثیر کنید، مدت زمان زیادی باید صبر کنید تا نهال شما آماده کاشت در زمین شود. ولی هنگامی که نهال را از نهالستان خریداری می کنید، دیگر نیازی به صبر کردن ندارید و پس از خرید نهال مستقیما می توانید آن را در زمین بکارید.

پس برای صرفه جویی در زمان و هزینه ها بهتر است نهال مورد نظر خود را از نهالستان معتبر تهیه نمایید. 

فروش نهال ها

نهال ها در نهالستان ها، معمولا داخل گلدان ها قرار داده می شوند، یا آن ها را نایلون پیچ و نهال را با ریشه لخت به فروش می رسانند.

خرید نهال خوب از نهالستان

برای اینکه یک نهال به نتیجه برسد و در آینده بتوانید از میوه ها و محصول آن استفاده کرده و لذت ببرید، نیازاست تا هنگام خرید در انتخاب نهال مورد نظر خود دقت نمایید. در این قیمت ویژگی هایی که یک نهال خوب باید داشته باشد را می شماریم:

  • قبل از هر چیزی برای خرید نهال برای کاشت در باغ یا حیاط خود، بهتر است شرایط آب و هوایی و نوع خاک و آب و ... را بدانید و طبق شرایط منطقه خود، نهالی را انتخاب کنید که با شرایط منطقه شما سازگار باشد.
  • نهالی که می خرید بهتر است مقاومت خوبی در برابر آفات داشته باشد.
  • هنگام خرید نهال به سن نهال توجه داشته باشید، بهتر است نهالی که می خرید 1 تا 2 ساله باشد، زیرا هر چه سن نهال کم تر باشد در محیط جدیدی که کاشته می شود زودتر سازگار می شود.
  • نهال سالم یک تنه بوده و چند شاخه نیست.
  • جوانه های یک نهال خوب، قوی بوده و سالم است.
  • ظاهر نهال باید سالم و بدون بیماری و آفت باشد.
  • نهال مورد نظر نباید پیچ خوردگی یا گره خوردگی داشته باشد، زیرا این پیچ خورگی ها در آینده ممکن است باعث پوسیده شدن درخت یا سوختگی آن شود.
  • یک نهال خوب و سالم شناسنامه و گواهی سلامت دارد.
  • برای اینکه نهال مورد نظر شما این ویژگی ها را داشته باشد و همچنین به شما امکان مقایسه و انتخاب نهال را بدهد، بهتر است به دنبال یک نهالستان مطمئن مانند نهالستان آتاش نهال باشید.

خرید اینترنتی نهال 

  • امروزه با توجه به فعال بودن تجارت الکترونیک و گسترش کسب و کارها از طریق فروش های آنلاین، نهالستان ها نیز از ورود به  حوزه ی فروش آنلاین جا نمانده اند و با ایجاد سایت برای نهالستان خود فروش نهال را در سطح کشور گسترش داده اند. وجود سایت و فروش آنلاین نهال علاوه بر مزایایی که برای صاحب نهالستان دارد، مزایایی را نیز برای مشتریان و خریداران نهال به همراه دارد.
  • با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف در هر نقطه از ایران، هر نهالستانی با توجه به شرایط منطقه خود روی تکثیر و تولید نهال سازگار با همان منطقه، تمرکز دارد. و حتی ممکن است در مناطقی نهالستان خوب وجود نداشته باشد، در هر صورت زمانی که شخصی قصد خرید یک نهالی خاص را دارد که در نهالستان های منطقه وجود ندارند، آن شخص مجبور به سفر به شهرهای دیگر برای خرید نهال مورد نظر است. ولی با وجود سایت، نهالستان این امکان را به خریدار می دهد که بدون نیاز به صرف زمان بیشتر و سفر به شهرهای دیگر، بتواند نهال مورد نظر خود را از سایت تهیه کرده و در محل تحویل بگیرد.

مزایای خرید اینترنتی از نهالستان

  • معمولا نهالستان ها در خارج شهر قرار دارند و شما برای خرید نهال به طی مسافت زیاد و صرف وقت زیادی برای خرید نهال، نیاز دارید. ولی هنگام خرید از اینترنت و سایت نهالستان، می توانید بدون مراجعه به نهالستان، نهال مورد نظر خود را از سایت سفارش دهید.
  • ممکن است هنگام خرید حضوری نهال از نهالستان، شما مسافت زیادی را تا نهالستان می روید، ولی ممکن است نهال مورد نظر شما در آن نهالستان موجود نباشد و یا تمام شده باشد. در این صورت تمام هزینه و وقت شما به هدر رفته و نهالی نیز نخریده اید و مجبور هستید به نهالستان های مختلف سر بزنید تا نهال مورد نظرتان را پیدا کنید. ولی هنگام خرید از سایت نهالستان به راحتی می توانید از موجود بودن نهال ها مطمئن باشید و به تعدادی که نیاز دارید نهال را خریداری نمایید.
  • قیمت های فروش نهال ها در هر زمان و در هر نهالستانی ممکن است تفاوت داشته باشد. شما با مراجعه به یک نهالستان تنها از قیمت های نهال های آن نهالستان می توانید مطلع شوید، و حتی ممکن است نهالستانی که شما رفته اید نهال ها را به قیمت بیشتری بفروشد. در این صورت ممکن است شما از خرید نهال منصرف شوید. ولی با مراجعه به سایت شما می توانید قیمت انواع نهال ها را با یکدیگر و با قیمت فروش سایر نهالستان ها مقایسه کرده و  در آخر با توجه به هزینه ای که برای خرید نهال کنار گذاشته اید می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • با خرید اینترنتی از یک نهالستان معتبر مطمئن هستید نهال هایتان به موقع و سالم به دستتان خواهند رسید. در صورتی که نهال ها آسیب ببینند و سالم به دستتان نرسند، می توانید نهال ها را به نهالستان بازگردانید و نهال جدیدتر برای تان ارسال کنند.
  • ممکن است شما قبل از انتخاب و خرید یک نوع نهال نیاز داشته باشید تا ابتدا اطلاعاتی ( مانند شرایط مورد نیاز برای رشد نهال، مشخصات و باردهی نهال و ... ) به دست آورید. در این صورت می توانید مشخصات مربوط به هر نهال را در سایت مطالعه نموده و با هر یک از نهال ها آشنا شوید، همچنین می توانید با کارشناسان نهالستان در ارتباط باشید تا شما را در انتخاب و خرید نهال مورد نظر راهنمایی نمایند. 
  • در خرید اینترنتی نهال شما انواع بیشتری از نهال ها را مشاهده می کنید، در خرید حضوری ممکن است تنها نهال هایی که مد نظرتان است را مشاهده کنید و زمان کافی برای آشنایی و دیدن سایر نهال ها وجود نداشته باشد. پس با مراجعه به سایت نهالستان ها با انواع نهال ها آشنا شوید و مناسب ترین آن را انتخاب نمایید.

انتخاب نهالستان برای خرید نهال

برای خرید یک نهال با کیفیت ابتدا باید در انتخاب نهالستان دقت داشته باشیم، در زیر بخشی از ویژگی های یک نهالستان خوب را آورده ایم:

  • در هنگام انتخاب یک نهالستان توجه داشته باشید که نهالستان معتبر بوده و دارای مجوز از وزارت کشاورزی باشد.
  • نهالستانی را انتخاب کنید که تجربه کافی در این زمینه داشته باشد و بتواند شما را در انتخاب نهال راهنمایی کند.
  • برای خرید نهال با قیمت مناسب تری بهتر است سراغ نهالستانی بروید که تولید کننده است.
  • به نحوه ی ارسال آن ها توجه کنید و مطمئن شوید که نهال هایتان سالم به دستتان خواهد رسید.
  • بهتر است نهالستانی را انتخاب کنید که ضمانت برگشت نهال را به شما بدهد.

نهالستان آتاش نهال

نهالستان آتاش نهال

نهالستان آتاش نهال یکی از نهالستان های دارای اعتبار در استان آذربایجان غربی است که بهترین مهندسان کشاورزی  در آن فعالیت دارند و این نهالستان تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی انواع نهال های مثمر و غیر مثمر را تولید و عرضه می نماید.
این نهالستان  به منظور تسهیل در خرید سایت آتاش نهال را راه اندازی کرده تا شما مشتریان بتوانید از طریق گوگل وارد سایت آتاش نهال شده و اقدام به خرید نهال دلخواه خود نمایید. این نهالستان تمام ویژگی های لازم برای یک نهالستان خوب و معتبر را دارد و شما با اطمینان می توانید خرید نهال خود را انجام دهید و به موقع در محل مورد نظر نهال های خود را تحویل بگیرید. 
نهالستان آتاش نهال در شهر میاندوآب در جنوب شرق استان آذربایجان غربی واقع شده است. این نهالستان در طول چندین سال سابقه و تجربه در زمینه تکثیر و تولید انواع نهال ها و گیاهان، اکنون به عنوان یکی از محبوب ترین نهالستان ها در شمال غرب ایران شناخته می شود. برای خرید هر نوع نهالی و یا اطلاع از قیمت نهال ها، همچنین دریافت اطلاعات در مورد نهال و مشاوره درباره ویژگی های نهال، با کارشناسان ما در آتاش نهال تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

خرید نهال از نهالستان آتاش نهال

نهالستان آتاش نهال تمام ویژگی های گفته شده برای یک نهالستان خوب را دارد. در این قسمت به طور کلی مزایای خرید نهال از نهالستان آتاش نهال را می شماریم:

تحویل به موقع

با خرید ازنهالستان آتاش نهال، می توانید مطمئن باشید که نهال در زمان گفته شده و در سریع ترین زمان به دستتان خواهد رسید. نهال ها ممکن است با استفاده از پایانه های اتوبوس رانی و باربری ها، وانت ها، کامیون ها و ... ارسال شود. روش ارسال نهال ها بستگی به حجم و تعداد نهال ها، شهری که نهال قرار است ارسال شود و سایر موارد بستگی دارد.

بسته بندی مناسب

نهالستان آتاش نهال، نهال ها را به بهترین صورت و ضد ضربه بسته بندی کرده و با روش مناسب ارسال می کند. 

تضمین کیفیت و سالم رسیدن نهال

نهالستان آتاش نهال به منظور سابقه و شهرتی که دارد، سعی می کند تا با کیفیت ترین نهال ها را به صورت سالم در محل شما تحویل دهد. تا این سابقه خود را حفظ نماید و همچنان در بین مشتریان محبوب بماند. پس این نهالستان با توجه به سابقه ای که دارد نهال های شما را سالم و بدون خشک شدن ریشه ها یا شکستن آن ها، ارسال می نماید.

قیمت مناسب

قیمت فروش نهال ها به مواردی بستگی دارد که هر نهالستان بر اساس ویژگی های نهال از جمله کیفیت نهال، نوع آن، روش تکثیر و تولید نهال و... تعیین می شود. نهالستان آتاش نهال سعی دارد انواع نهال هر را با مناسب ترین قیمت ها به فروش برساند. پس نیازی نیست در مورد قیمت خرید نهال ها نگرانی داشته باشید. با خرید از این نهالستان خواهید فهمید که این نهالستان، انواع نهال های با کیفیت را با قیمت های مناسب به دست مشتریان می رساند.

نهالستان از نظر قیمت

سخن آخر

در این مقاله سعی داشتیم شما را با نهالستان آشنا نماییم تا بتوانید در انتخاب یک نهالستان راحت تر تصمیم بگیرید. با توجه به موارد گفته شده و ویژگی های یک نهالستان خوب ما نهالستان آتاش نهال را به شما پیشنهاد می کنیم. نهالستان آتاش نهال یکی از بهترین و معتبر ترین نهالستان های شمال غرب کشور است که دارای مجوز رسمی وزارت جهاد کشاورزی و گواهی بهداشت بوده و نهال های با کیفیت و شناسنامه دار را تولید و عرضه می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر، با واحد فروش و مشاوره در ارتباط باشید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع نهال پربار با کارشناسان آتاش نهال ارتباط برقرار کرده و با دریافت مشاوره رایگان، بهترین نهال میوه را خریداری نمایید. فروش انواع نهال میوه با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ضمانت بازگشت واقعی کالا صورت می پذیرد.

آتاش نهال و خدمات آن

آتاش نهال با قدمت بیش از نیم قرن و کسب تجربه های زیاد در امر نهالستان و فروش نهال طی سالیان دراز با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور عزیزمان ایران و پتانسیل زیاد در بخش کشاورزی در هر نوع آب و هوایی نسبت به مناطق موجود در کشور توانست با اصلاح گونه های مختلف درختان، و جمع آوری اکثر ارقام نهال کنار یکدیگر شما را برای انتخاب درست و خرید نهال برای زمین های کشاورزیتان کمک کند. خرید نهال میوه برای اقسا نقاط کشور و همسایگان مرزی، خرید نهال های زینتی و غیر مثمراز جمله خرید نهال صنوبر، خرید اینترنتی نهال که طی 2 سال گذشته با توجه به ورود در عرصه دیجیتال امکانی فراهم کرد تا هر فردی به راحتی بتواند انتخاب خودش را انجام دهد، حال میشود با خرید نهال پیوندی و اصلاح شده خاص آتاش نهال را انتخاب کنند و یا خرید نهال میوه دلخواه خود را از تیم ما درخواست کنند.به هر حال ما تمام دسته بندی های مورد نیاز برای هر منطقه از کشور عزیزمان را در اختیار شما میگذاریم، نهال بادام که برای مناطق کم اب بیشتر به درد میخورد شما میتوانید با خرید نهال بادام نسبت به آب و های منطقه خود به راحتی صاحب باغ پر باری بشوید این امر برای خرید نهال پسته پیوندی نیز مصداق بارزی است، یا خرید نهال گردو که در مجموعه آتاش نهال بیش از 17 نوع نهال گردو اصلاح شده داریم تا کاملترین پکیج خرید نهال گردوی پیوندی ایران را به شما معرفی کنیم. شما با وارد شدن به فروشگاه آتاش نهال میتوانید لیست قیمت نهال های ما را ببینید و مطمینا متوجه خواهید شد که قیمت تولید به مصرف نهال با قیمت دیگر همکارانی که واسطه هستند بسیار فاصله دارند.