علت زرد شدن و خشک شدن درختان گردو

آتاش نهال

علت زرد شدن و خشک شدن درختان گردو : شاید برایتان پیش آمده که درختان گردویی را دیده اید که برگ هایشان زرد و خشک شده ند ولی علت آن را نمی دانید. در واقع این یک هشدار جدی برای باغبانان عزیز می باشد که اگر به موقع به  تشخیص و پیگیر آن نباشند می تواند خسارات جبران ناپذیری به باغ هایشان وارد میشود .نگران نباشید ما در این مقاله به شما کمک کنید تا هر چه سریع تر به علت و عوامل زرد و خشک شدن درختانتان پی ببرید .به طور کلی زرد و خشک شدن درختان گردو به عوامل زیادی بستگی دارد که مهم ترین آنها عبارت اند از: کوددهی نامناسب خاک"وجود آفت و بیماری در گیاه "خفگی ریشه و تجمع آب "پوسیدگی ریشه ها" سمپاشی و آبیاری غیر اصولی درختان " سرما زدگی گیاه.

علت زرد شدن و خشک شدن درختان گردو

کوددهی نامناسب خاک 

یکی ازدلایل مهم در خشک و زرد شدن درختان گردو کوددهی نامناسب ریشه گیاه می باشد . کوددهی باید در فاصله حداقل 30  سانتی متر از گیاه باشد چون ریشه گیاه تا عمق 5 متر و شعاع 7 متر خاک رشد می کند. همچنین شما باید کود مناسب نسبت به گیاهتان را بشناسید تا کود شما بازدهی زیادی داشته باشد. به طور کلی برای رشد و حفظ سلامت سلامت  درخت گردو وجود نیتروژن برای گیاه لازم و ضرروری است و بعد از آن عنصر فسفات و پتاسیم نیز برای گیاه مهم می باشند. باید به این نکته توجه داشته باشید که بعد از هر سال رشد گیاه باید 10 درصد به  به میزان کود افزوده شود.در  فصل سرما هیچوقت درختان را کوددهی نکنید و بهترین زمان کوددهی درخت گردو در تابستان و بهار است که بهتر است در اواخر فصل بهار (اوایل اردبهشت ) که هنوز گرما شروع نشده است و در تابستان پیش از جوانه زدن گیاه است.

وجود آفت و بیماری در گیاه

 به جرعت می توان گفت از مهم ترین دلایل زرد و خشک شدن درختان گردو وجود آفت و بیماری در گیاه است.یکی از مهم ترین آفت هایی که باید از علائم آن آگاه بود بیماری بلایت می باشد  که اکثرا در مناطقی که بارش و رطوبت زیادی دارد پدیدار میشود.این بیماری اغلب در فصل بهار که بارش و رطوبت زیاد است ظاهر می شود و علائمی مانند سوختگی و سیاه شدن برگ هارا دارد. نوعی دیگر از آفت های خانمان سوز می توان به آنتراکتوز اشاره کرد که در درخت اول بصورت لکه های قهوه ای و بعدا به لکه ها سیاه تغییر می کند ودر شاخه "برگ ها"میوه ها"جوانه  و سرشاخه ظاهر میشوندکه قطر آنها تقریبا 3تا 5میلی متر می باشند. متاسفانه در صورت عدم تشخصیص و پیشگیری که روی  میوه و برگ قابل مشاهده است  محصول شما به طور کامل صفر خواهد شد. این بیماری به شدت مسری است و می تواند به سایر باغ ها سرایت کند .در صورت مشاده این بیماری فورا برگ های درخت آفت زده را جمع آوری کنید تا به بقیه درختان سرایت نکند.

خفگی ریشه و جمع شدن آب

اگر در هنگام کاشت نهال  دقت کافی نداشته نباشید و نهال را بالاتر یا پایین تر از سطح معین خود بکارید با جمع شدن راه تنفس گیاه بسته میشود .کم آبی موجب خشک شدن ریشه ها میشو و برعکس آبیاری زیائ هم موجب از بین رفتن ریشه ها میشود . درختانی که با توجه به اقلیم آن ها در جایی قرار داردند که تجمع آب است و اطراف جوی یا زمینی که زهکشی مناسب انجام نشده است احتمال خفگی ریشه ها زیاد است.

پوسیدگی ریشه ها

 پوسیدگی ریشه در مناطقی از باغ که مورد بی توجهی باغبان قرار گرفته صورت می گیردکه اولین نشانه آن زرد شدن برگ درخت میوه است .هر چه سن درخت کم باشد امکان پوسیدگی ریشه ها زیاد میشود و با رشد درخت ریشه  نسبت به آفت ها مقاومت بیشتری پیدا می کنند . شما در وهله اول باید به سالم بودن نهال خود اطمینان داشته بشید. برای خرید و مشاوره نهال گردو  از راهنمایی کارشنانسان ما استفاده کنید .  قارچ فیتوفترا :این بیماری موجب زرد و خشک شدن برگ درختان و بعد از مدتی موجب خشک شدن شاخه های درخت میشود. ریشه های این درخت اغلب قهوه ای یا سیاه رنگ می شوند و بعد از مدتی تمام ریشه ها از بین خواهند رفت. پیدایش این بیماری در خاک های پر از آب اتفاق می افتد و از طریق آب خاک و گیاه به سایر درختان منتقل میشود. البته نگران نباشید با چندین راهکار ساده می توانید از پوسیدگی ریشه جلوگیری کنید :جهت پیشگیری شما باید آب ورطوبت خاک را در نهال هایی که زهکشی مناسب انجام شده بکارید ."از آبیاری روی تنه درختان  جلوگیری کنید همچنین زهکشی مناسب با مسطح کردن خاک هم امکان پذیر است .

سم پاشی و آبیاری غیر اصولی درختان

بسیاری ار باغداران سم پاشی اصولی را انجام می دهند ولی با آبیاری غیر اصولی بیشتر کود ها شسته میشوند .محلول سم پاشی نباید زیاد غلیظ یا رقیق باشد .نحوه صحیح سم پاشی یکی از مهم ترین رکن های باغداری است همچنین  اصول و زمان سم پاشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در گام نخست شما باید سم پاشی را در انتهای فصل زمستان انجام دهید زمانی که هنوز گیاه گل و جوانه نداده است . در صورت بارش به هیچ عنوان سم پاشی نکنید و اگر قصد سم پاشی دارید حداقل باید 24 ساعت از زمان بارندگی گذشته باشد.
 

سرما زدگی درخت گردو

با شروع فصل سرما اکثر باغبانان نگران سرما زدگی درخت هایشان هستند.اول باید با نشانه های سرما زدگی آشنا باشند .نشانه های سرمازدگی وجود رگه های خاکستری در درخت و رنگ تیره در پوست درخت است.  درختان جوان و غیر خفته بیشتر در معرض سرما زدگی قرار دارند.سرما زدگی معمولا زمانی اتفاق می افتد که هوای به یکباره با اب هوای معتدل در اواخر پاییزیا در اواخر فصل زمستان افت می کند . خوشبختانه درخت گردو مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما دارد.

سخن پایانی

همان طور که در موارد بالا ذکر کردیم !زرد و خشک شدن درختان گردو به عوامل زیادی بستگی دارد .برای شناخت و درک بهتر این موضوع و شناسایی عوامل مهم دیگر در زرد و خشک شدن درخت گردو "خرید نهال  با کارشناسنان خبره ما در این حوزه درارتباط باشید . برای شروع هر کاری  باید تجربه کافی داشت اگر تجربه کافی ندارید نگران نباشید . کارشناسنان ما24 ساعته همراه شما هستند تا هر گونه مشاوره " راهنمایی"  و سوال های  شما جواب دهند. شما از طریق راه های ارتباطی مانند  واتساپ "تماس تلفنی "از تجربه  صفر تا صد کاشت درخت گردو اطلاع حاصل فرمایید.
جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع نهال پربار با کارشناسان آتاش نهال ارتباط برقرار کرده و با دریافت مشاوره رایگان، بهترین نهال میوه را خریداری نمایید. فروش انواع نهال میوه با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ضمانت بازگشت واقعی کالا صورت می پذیرد.

آتاش نهال و خدمات آن

آتاش نهال با قدمت بیش از نیم قرن و کسب تجربه های زیاد در امر نهالستان و فروش نهال طی سالیان دراز با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور عزیزمان ایران و پتانسیل زیاد در بخش کشاورزی در هر نوع آب و هوایی نسبت به مناطق موجود در کشور توانست با اصلاح گونه های مختلف درختان، و جمع آوری اکثر ارقام نهال کنار یکدیگر شما را برای انتخاب درست و خرید نهال برای زمین های کشاورزیتان کمک کند. خرید نهال میوه برای اقسا نقاط کشور و همسایگان مرزی، خرید نهال های زینتی و غیر مثمراز جمله خرید نهال صنوبر، خرید اینترنتی نهال که طی 2 سال گذشته با توجه به ورود در عرصه دیجیتال امکانی فراهم کرد تا هر فردی به راحتی بتواند انتخاب خودش را انجام دهد، حال میشود با خرید نهال پیوندی و اصلاح شده خاص آتاش نهال را انتخاب کنند و یا خرید نهال میوه دلخواه خود را از تیم ما درخواست کنند.به هر حال ما تمام دسته بندی های مورد نیاز برای هر منطقه از کشور عزیزمان را در اختیار شما میگذاریم، نهال بادام که برای مناطق کم اب بیشتر به درد میخورد شما میتوانید با خرید نهال بادام نسبت به آب و های منطقه خود به راحتی صاحب باغ پر باری بشوید این امر برای خرید نهال پسته پیوندی نیز مصداق بارزی است، یا خرید نهال گردو که در مجموعه آتاش نهال بیش از 17 نوع نهال گردو اصلاح شده داریم تا کاملترین پکیج خرید نهال گردوی پیوندی ایران را به شما معرفی کنیم. شما با وارد شدن به فروشگاه آتاش نهال میتوانید لیست قیمت نهال های ما را ببینید و مطمینا متوجه خواهید شد که قیمت تولید به مصرف نهال با قیمت دیگر همکارانی که واسطه هستند بسیار فاصله دارند.