بهترین کود برای رشد سریع نهال

آتاش نهال

بهترین کود برای رشد سریع نهال

بهترین کود برای رشد سریع نهال برای یک باغدار از اهمیت ویژهای برخوردار است. و برای یک باغدار این کار بسیار لذت بخش و پرماجرا می باشد. چون می خواهند نهال به سلامت رشد کند، و در مدت زمان معین به اندازه و ارتفاع داخواهشان برسد. درختان ذاتا رشد کمی دارند، پس بنابراین برای رشد و توسعه آن در ریشه خود در خاک، علاوه بر نور و آب کافی، باید مواد مغذی را از خاک دریافت کند. هر چه ریشه نهال سریع گسترش یابد، نهال بهتر رشد می کند. که خوشبختانه روش هایی وجود دارد، که می توان ازآن ها برای رشد هر چه سریع تر این نهال ها استفاده کرد.

بهترین کود برای رشد سریع نهال


استفاده از یک کود مناسب برای رشد نهال می تواند سلامت آن را تضمین کند. و استفاده از کود در زمان مناسب، باعث رشد سریع نهال و در نتیجه میوه های بزرگ و با کیفیت می شود. کودها عناصر اصلی مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم را فراهم می کنند. بدون استفاده از کود، نهال ممکن است با کمبود عناصرغذایی مواجه شود و به طور سالمی رشد کند. که این ممکن است به مشکلاتی مانند ضعف در رشد ریشه، کاهش مقاومت در برابر بیماری ها و آفات و کاهش تولید محصول باشد.

انواع بهترین کود برای رشد سریع نهال

کود آلی


این کودها دارای منشا طبیعی بوده و هیچ گونه مواد شیمیایی اضافی ای ندارند، که به آنها کود ارگانیک نیز گفته می شود. این کودها از فضولات حیوانات و بقایای گیاهان می باشند. کود آلی برخلاف کود شیمیایی به خاک و گیاهان آسیبی نمی رساند. که این کودها شامل کود سبز، بقایای زباله ها، کمپوست حاصل از ضایعات مزرعه قارچ، ضایعات فاضلاب و کود حیوانی می باشد. که به طور طبیعی خاک را تغذیه کرده، و باعث رشد سریع نهال می شود. از مزایای کود آلی می توان به غنی سازی خاک، حفظ رطوبی خاک، بهبود ساختار خاک، حفظ تنوع زیستی اشاره کرد.

کود شیمیایی

این کود یکی از رایج ترین کودها در بین کشاورزان می باشد. چون هم رشد نهال را سریع کرده و هم میزان استفاده برای مصرف کم می باشد و کاربرد آن راحتر است. این کود شیمیایی از ترکیب عناصر مختلف ساخته می شود و از مواد ارگانیک بدست نمی آید. نکته مهم در این کود ان است که، اگر بیش از حد مجاز استفاده شود باعث سوختگی گیاه یا گیاه سوزی نهال می شود. این کود را در هر مرحله از رشد نهال یا درختان بالغ می توان استفاده کرد.  عناصر مختلف کود شیمیایی شامل فسفات، نیترات و پتاسسم، منیزیم، گوگرد و کلسیم می باشد.

کود زیستی

این کودها می توانند، عناصر غذایی خاک را در یک فرآیند زیستی تبدیل به مواد مغذی همچون ویتامین ها و دیگر مواد معدنی کرده، و به ریشه گیاه برساند. مصرف کودهای زیستی کم هزینه بوده، و در اکوسیستم آلودگی به وجود نمی آورند. این کودها مواد نگه دارنده ی میکروارگانیزم های سودمند خاک محسوب می شوند.

نکات مهم در بهترین کود برای رشد سریع نهال

باید در میزان مصرف کود برای نهال دقت کافی را کرد. چون ریشه های نهال ها، جوان وحساس هستند. و در اثر مصرف بیش از حد کود بخصوص کودهای شیمیایی دچار آسیب و سوختگی می شوند. 
بهتر است کودهای به فرم سولفات، به منظور جذب بهتر استفاده شود.
قبل از استفاده از هر نوع کودی بهتر است، بر روی خاک آزمایش گردد. تا با توجه به عناصر غذایی موجود در خاک، کود دهی صورت گیرد.
در هنگاه کود دهی به نهال باید به عواملی همچون سن نهال، نوع و میزان قطر تنه آن، شرایط آب و هوایی، نوع خاک، گرمای محیط، شدت آفتاب و مقدار کیفیت PH و  ES آب دقت کرد.

بهترین کود برای رشد سریع نهال کاشته شده چیست


 بهترین کود، کود سه گانه است. عنصر نیتروژن به فتوسنتز در نهال و رشد رویشی آن کمک می کند. فسفر به ریشه زایی و پتاسیم به تنظیم متابولیسم و باروری نهال کمک می کند. 
بهترین زمان برای کود دهی نهال تازه کاشته شده

به طور کلی استفاده از کود برای نهال به دو دسته تقسیم می شود.


دسته اول کود دهی در بهار، و همزمان با بیدار شدن نهال از خواب زمستانی صورت می گیرد. باغداران معتقدند که بهترین زمان بهار یا تیر است. زیرا گیاه بیدار است و به راحتی می تواند مواد مورد نیاز را از ریشه جذب خود کرده، و در اختیار سایر اندام ها قرار دهد.
و دوم در اواسط پاییز می باشد. که معتقدند کود دهی در این زمان باعث مقاومت بیشتر نهال ها در برابر سرما و آفت ها می شود. و هنگام فرا رسیدن فصل گرما، نهال رشد رویشی و زایشی بهتری را داشته باشد.

کلام آخر

نتیجه گیری، پس با این حال استفاده از کود ها برای نهال ها نباید بیش از حد باشد. چون می تواند آلودگی آب و خاک را افزایش داده، و به محیط زیست ضربه بزند. بنابرین بهترین کود برای رشد سریع نهال، این است که مقدار کود مناسب را با توجه به نوع نهال، خاک و شرایط محیطی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آتاش نهال در ارتباط باشید.
 

 
جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع نهال پربار با کارشناسان آتاش نهال ارتباط برقرار کرده و با دریافت مشاوره رایگان، بهترین نهال میوه را خریداری نمایید. فروش انواع نهال میوه با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ضمانت بازگشت واقعی کالا صورت می پذیرد.

آتاش نهال و خدمات آن

آتاش نهال با قدمت بیش از نیم قرن و کسب تجربه های زیاد در امر نهالستان و فروش نهال طی سالیان دراز با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور عزیزمان ایران و پتانسیل زیاد در بخش کشاورزی در هر نوع آب و هوایی نسبت به مناطق موجود در کشور توانست با اصلاح گونه های مختلف درختان، و جمع آوری اکثر ارقام نهال کنار یکدیگر شما را برای انتخاب درست و خرید نهال برای زمین های کشاورزیتان کمک کند. خرید نهال میوه برای اقسا نقاط کشور و همسایگان مرزی، خرید نهال های زینتی و غیر مثمراز جمله خرید نهال صنوبر، خرید اینترنتی نهال که طی 2 سال گذشته با توجه به ورود در عرصه دیجیتال امکانی فراهم کرد تا هر فردی به راحتی بتواند انتخاب خودش را انجام دهد، حال میشود با خرید نهال پیوندی و اصلاح شده خاص آتاش نهال را انتخاب کنند و یا خرید نهال میوه دلخواه خود را از تیم ما درخواست کنند.به هر حال ما تمام دسته بندی های مورد نیاز برای هر منطقه از کشور عزیزمان را در اختیار شما میگذاریم، نهال بادام که برای مناطق کم اب بیشتر به درد میخورد شما میتوانید با خرید نهال بادام نسبت به آب و های منطقه خود به راحتی صاحب باغ پر باری بشوید این امر برای خرید نهال پسته پیوندی نیز مصداق بارزی است، یا خرید نهال گردو که در مجموعه آتاش نهال بیش از 17 نوع نهال گردو اصلاح شده داریم تا کاملترین پکیج خرید نهال گردوی پیوندی ایران را به شما معرفی کنیم. شما با وارد شدن به فروشگاه آتاش نهال میتوانید لیست قیمت نهال های ما را ببینید و مطمینا متوجه خواهید شد که قیمت تولید به مصرف نهال با قیمت دیگر همکارانی که واسطه هستند بسیار فاصله دارند.