کاشت نهال پسته بهتر است یا بذر پسته؟

آتاش نهال

کاشت نهال پسته بهتر است یا بذر پسته؟

کاشت نهال پسته بهتر است یا بذر پسته؟ این سوالی است که ذهن اکثر کشاورزان تازه کار را به خود جلب کرده است. باید بگوم که یک سرمایه دار موفق قبل از هر چیزی جوانب کا را می سنجد. و سعی می کند با یادگیری علم بیشتر احتمال موفقیت خود را بالا ببرد.

کاشت نهال پسته

درختان جوانی هستند که قبلا از بذر تولید شده، و برای مدتی در یک محیط کنترل شده در نهالستان رشد می کنند. هنگامی که نهال های پسته در نهالستان پرورش می یابند، کشاورزان و محققان حرفه ای می توانند نظارت دقیقی بر فرآیند رشد انجام دهند.

درخت پسته یکی از درختان مقاوم در هر شرایط و اقلیم آب و هوایی در خاک های مختلف قابل رشد است. آب و هوای که برای این درخت مورد نیاز است هوای گرم و خشک یا کویری است. البته در مناطق سردسیری هم می توان کشت کرد ولی این عمل آسان نیست.

مقایسه کاشت نهال پسته یا بذر پسته

قبل اینکه تصمیم بگیرید، که آیا کاشت نهال پسته بهتر است یا  بذر پسته برا شما بهتراست. به یاد داشته باشید که، انتخاب نهال واقعی می تواند کار سختی باشد. چون نهال ها می توانند به بیماری های ناخواسته قارچی آلوده شوند. بخصوص بیماری گموز که مختص پسته بوده، و به محض کشت در زمین می تواند سایر نهال ها را درگیر کند و تماما از بین ببرد. سرایت این ویروس بسیار سریع بوده، و درختان را در مدت کمی ار بین می برد.

دلیل دیگری که برتری کشت بذر نسبت به نهال را ثابت می کند، استفاده از بذر خوب در آینده، درختان پر بارترو سالم تری را به شما تحویل می دهد. فروشندگان نهال ممکن است از بذرهای قیمت پایین برای فروش استفاده کنند، و نهال های ضعیف را به شما بدهند، که بهتر است افراد خود قیمت درست پسته را یافته، و خریداری کرده و به پرورش آن بپردازند.

و دلیل دیگر، تفاوت در کیفیت آب و خاک، که نهال ها ابتدا در آنجا رشد کرده با زمینی که خریدار نهال را به آنجا منتقل کرده، که باعث شوک شدید در نهال می شود. به همین خاطر درخت دچار پوسیدگی می شود، همچنین نهال هایی که در گلدان های پلاستیکی به فروش می رسند ریشه آن ها رشد زیادی کرده، و دچار خمیدگی و گره خوردگی شده اند. که به هیچ عنوان برای کشت مناسب نیستند. از آنجایی که اندازه ریشه نهال تقریبا 2 برابر سایز نهال می باشد. می توان نهالی که ریشه مناسب دارد را انتخاب کرد.

با کاشت بذر پسته به هم پیوستگی ریشه ها و خاک، عمیق تر ایجاد می شود. و نهال هایی قدرتمند به وجود خواهند آمد. این روش به انتخاب درست بذر و توجه به کیفیت آن بستگی دارد. و همچنین برای جلوگیری از خسارت احتمالی همچون پرندگان، باران، تگرگ می توان، روی بذرها ظرف یکبار مصرف قرار داد.

مزیت های هر دو کاشت نهال پسته یا بذر پسته

سرعت رشد بیشتر و صرفه جویی در وقت با کاشت نهال پسته

هزینه کمتر در کاشت بذر پسته

ریشه های قوی تر با کاشت بذر پسته

مراحل کاشت درخت پسته

آماده سازی زمین

آب و هوای مطلوب پسته

رازهایی که فروشندگان نهال نمی خواهند شما بدانید

  • اکثر نهالستان های کشور آلوده به بیماری ها و قارچ های خاکزی می باشند. باید از بذرپسته بادامی زرندی استفاده کرد. که متاسفانه بیشتر فروشندگان بجای استفاده از بذر پسته بادام زرندی از دیگر بادام های زرندی مانند رقم فندقی که به مراتب قیمت پایینی دارد استفاده می کنند. نهال هایی با ارقام پایین آینده مزرعه شمارا دچار مشکل می کند. و در نتیجه هزینه باغ شما را در آینده چندین برابر می کند.
  • کیفیت آبی که در نهالستان ها به نهال داده می شود، می تواند با کیفیت آب مزرعه شما خیلی متفاوت باشد. و این نهال را دچار شوک کرده، و باعث پژمردگی و خشک شدن آن می شود.
  • معمولا ریشه اکثر نهال ها در گلدان های پلاستیگی به کف گلدان رسیده، و پیچ خورده اند. که باعث می شود درخت پسته هرگز نتواند، رشد مطلوبی که انتظارش را می رفت داشته باشد.
  • ریشه بذرهای کشت شده در زمین در مقایسه با نهال های کشت شده، از پیوستگی بهتری برخوردارند.
  • رشد ریشه نهال پسته بسیار سریع بوده، به طوری که یک نهال 15 سانتی متری دارای ریشه 30 سانتی متری می باشد.در نتیجه بیشتر نهال های عرضه شده در بازار مناسب کشت نیستند.و هزینه بذر پسته در مقایسه با نهال پسته مقرون به صرفه می باشد.

کلام آخر

انتخاب بین کاشت نهال پسته یا بذر پسته، بستگی به اهداف و میزان بودجه شما دارد. قبل از اینکه کدام را انتخاب کنی، نیاز است از سالم بودن نهال یا بذر مطمئن باشید. همچنین نسبت به منطقه و آب و هوایی که در آن هستید، انتخاب کنید که کاشت نهال پسته بهتر است یا بذر پسته. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آتاش نهال در ارتباط باشید.

 

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع نهال پربار با کارشناسان آتاش نهال ارتباط برقرار کرده و با دریافت مشاوره رایگان، بهترین نهال میوه را خریداری نمایید. فروش انواع نهال میوه با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ضمانت بازگشت واقعی کالا صورت می پذیرد.

آتاش نهال و خدمات آن

آتاش نهال با قدمت بیش از نیم قرن و کسب تجربه های زیاد در امر نهالستان و فروش نهال طی سالیان دراز با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور عزیزمان ایران و پتانسیل زیاد در بخش کشاورزی در هر نوع آب و هوایی نسبت به مناطق موجود در کشور توانست با اصلاح گونه های مختلف درختان، و جمع آوری اکثر ارقام نهال کنار یکدیگر شما را برای انتخاب درست و خرید نهال برای زمین های کشاورزیتان کمک کند. خرید نهال میوه برای اقسا نقاط کشور و همسایگان مرزی، خرید نهال های زینتی و غیر مثمراز جمله خرید نهال صنوبر، خرید اینترنتی نهال که طی 2 سال گذشته با توجه به ورود در عرصه دیجیتال امکانی فراهم کرد تا هر فردی به راحتی بتواند انتخاب خودش را انجام دهد، حال میشود با خرید نهال پیوندی و اصلاح شده خاص آتاش نهال را انتخاب کنند و یا خرید نهال میوه دلخواه خود را از تیم ما درخواست کنند.به هر حال ما تمام دسته بندی های مورد نیاز برای هر منطقه از کشور عزیزمان را در اختیار شما میگذاریم، نهال بادام که برای مناطق کم اب بیشتر به درد میخورد شما میتوانید با خرید نهال بادام نسبت به آب و های منطقه خود به راحتی صاحب باغ پر باری بشوید این امر برای خرید نهال پسته پیوندی نیز مصداق بارزی است، یا خرید نهال گردو که در مجموعه آتاش نهال بیش از 17 نوع نهال گردو اصلاح شده داریم تا کاملترین پکیج خرید نهال گردوی پیوندی ایران را به شما معرفی کنیم. شما با وارد شدن به فروشگاه آتاش نهال میتوانید لیست قیمت نهال های ما را ببینید و مطمینا متوجه خواهید شد که قیمت تولید به مصرف نهال با قیمت دیگر همکارانی که واسطه هستند بسیار فاصله دارند.