نهال های گلدانی و معرفی 8 نهال گلدانی برتر

آتاش نهال

نهال های گلدانی و معرفی 8 نهال گلدانی برتر

نهال های گلدانی یکی از انواع نهال هایی هستند که در نهالستان ها پرورش داده می شود. از دیگر انواع نهال ها می توان به نهال ریشه ای و نهال گونه پیچ اشاره کرد. هر کدام از این نهال ها روش کاشت مخصوص به خود را دارند و نیازمند شرایط نگهداری خاصی هستند. به عنوان مثال نهال های ریشه ای در اواخر زمستان یا اوایل بهار کاشته می شوند؛ چرا که نهال در این زمان در خواب زمستانی قرار دارد و به راحتی می توان ریشه آن را از خاک خارج کرده و ریشه آن را لخت کرده و در درون کیسه پلاستیکی قرار داد. در حالیکه نهال های گلدانی را می توان در هر زمان و فصلی از سال مورد کشت قرار داد. در ادامه با نهال گلدانی بیشتر آشنا می شویم و به معرفی بهترین نهال های گلدانی می پردازیم.
 

 معرفی نهال های گلدانی

نهال های گلدانی همانطور که از نامش پیداست، درون گلدان پرورش داده می شوند. پس در زمان خرید نهال گلدانی یا نهال ریشه پر باید توجه داشته باشید که ریشه نهال درون گلدان و خاک باشد. در غیر این صورت نهال جزو نهال های ریشه ای بوده و طبیعی است که شرایط کاشت آن کاملا متفاوت است. این نهال ها را می توانید در نمونه های مختلفی مانند نهال گلدانی پیوندی،‌ نهال میوه گلدانی، نهال درختان زینتی یا درختان چوب ده خریداری کنید. توجه داشته باشید صرف نظر از نوع گلدان (‌سفالی،‌ فلزی،‌ چوبی، پلاستیکی، قوطی و حلبی) در زمان کاشت این نهال ها نباید آن ها را با گلدان درون زمین اصلی بکارید.

نحوه کاشت نهال های گلدانی

•    ابتدا گودالی مناسب حفر کنید. بهتر است قطر گودال به اندازه دو برابر قطر دهانه گلدان باشد.
•    نهال را از گلدان جدا کرده و پس از اصلاح ریشه به زمین اصلی انتقال دهید.
•    مقداری کود را با خاک مناسب ترکیب کنید و درون گودال و اطراف ریشه بریزید.
•    پس از کاشت نهال گلدانی در اطراف آن حوضچه ای برای آبیاری ایجاد کنید. اندازه این حوضچه باید به گونه ای باشد که آب مورد نیاز نهال را تامین کند و نباید آب به مدت طولانی اطراف ساقه نهال باقی بماند. چرا که ریشه برخی نهال ها با راکد ماندن آب دچار آسیب و بیماری می شوند.

مزیت خرید نهال گلدانی

ریشه نهال های گلدانی از زمان خرید تا کاشت در درون گلدان بوده و در زمان حمل و نقل صدمه نمی بیند.
هیچ گونه محدودیتی از نظر انتقال و کاشت نهال گلدانی وجود ندارد. پس اگر به هر دلیلی زمان کاشت نهال ریشه لخت را از دست داده اید، نهال گلدانی را خریداری کنید.
افت کیفیت نهال در روش گلدانی بسیار پایین تر از نهال های ریشه باز است.



معرفی 8 نهال گلدانی اقتصادی

می توانید نهال های گلدانی با کیفیت و شناسنامه دار را از نهالستان آتاش نهال خریداری کنید. این نهالها برای مناطق گرمسیر و مناطق سردسیر مناسب هستند. از بهترین نهال های گلدانی سودآور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.     نهال گلدانی فندق

یکی از بهترین و اقتصادی ترین نهال های آسیا و اروپا نهال فندق است که پتانسیل کاشت در مناطق معتدل، مرطوب و نیمه گرمسیری را دارد. کاشت این محصول به دلیل بالا بودن قیمت محصول آن رونق اقتصادی زیادی دارد. عمر مفید نهال های گلدانی فندق 80 تا 90 سال است و در هر هکتار تا 3 تن باردهی دارند.

2.     نهال گلدانی انار

باردهی نهال انار گلدانی از همان ابتدای سال اول شروع می شود و تا 100 سال ادامه دارد؛ و در هر هکتار 70 تن باردهی اقتصادی دارند.

3.     نهال انگور موندراپ

یکی از بهترین ارقام تجاری انگور که مناسب کاشت در مناطق گرمسیری است، انگور موندراپ است. شکل ظاهری این انگور کمی متفاوت بوده و دارای حبه های بسیار کشیده، درشت، گوشتی و با طعمی شیرین است.

4.    نهال انگور رد گلوب

از پرفروش ترین نهال های انگور ایران،‌ نهال انگور رد گلوب است. مقاومت این نوع نهال انگور نسبت به بی آبی بسیار بالاست و در سریعترین زمان رشد می کند. عمر اقتصادی آن صد سال است و میزان باردهی آن در هر هکتار 70 تن است.

5.     نهال پسته

نهال پسته یکی از نهال های مقاوم و مثمر است که در مقابل بی آبی مقاومت بسیار بالایی دارد. عملکرد این نهال 4 تا 5 تن در هر هکتار است، به شرطی که نهال کاشته شده از رقم تجاری و باکیفیت باشد. برای انتخاب و خرید بهترین رقم پسته می توانید با کارشناسان آتاش نهال در ارتباط باشید.

6.     نهال گلدانی انجیر استهبان

از نهال های گلدانی که بیشتر در مناطق گرمسیری کاشته می شود،‌ نهال انجیر است. ایران سومین کشور تولید کننده انجیر دنیاست و هر ساله میزان بسیار بالایی از این محصول را به کشورهای دیگر صادر می کند. در هر هکتار 15 الی 20 تن انجیر می توان برداشت کرد. سودآورترین نهال انجیر، نهال استهبان است که می توانید به صورت نهال گلدانی از نهالستان آتاش نهال خریداری و کشت کنید.

7.     نهال خرمالو

خرمالو از میوه های پرطرفدار پاییزی است و نهال آن در آب و هوای مختلف رشد می کند. اما بهتر است در مناطق معتدل یا نیمه گرمسیری کاشته شود تا حداکثر عملکرد خود را داشته باشد. در هر هکتار 20 تا 30 تن باردهی  دارد.

8.     نهال گردو

نهال گردو یکی دیگر از نهال های گلدانی پرفروش و سودآور است؛ اما توجه داشته باشید که هر رقم نهال گردو این خاصیت را ندارد. نهال گردو چندلر،‌ نهال گردو ژنوتیپ و نهال گردو فرنور از جمله نهال های گردویی هستند که سودآوری و باردهی آنها نسبت به گونه های دیگر گردو بیشتر است. با توجه به منطقه آب و هوایی خود می توانید یکی از این محصولات را انتخاب کنید.
 

کلام آخر
با اینکه نهال های گلدانی نسبت به نهال های ریشه لخت مزایای بسیار زیادی دارند،‌ اما عدم توجه به برخی نکات هنگام خرید نهال گلدانی می تواند خسارات بسیار زیادی برای شما وارد کند و سرمایه تان هدر رود. همواره از نهالستان هایی خرید کنید که دارای مجوز جهاد کشاورزی هستند. این مجوز این اطمینان را به شما می دهد که تمام نهال های خریداری شده سالم هستند. نهالستان آتاش نهال از نهالستان های معتبری است که در زمینه پرورش و فروش انواع نهال ها فعالیت می کند و با داشتن سالها تجربه آماده مشاوره و راهنمایی خریداران است. می توانید با جستجوی عبارت آتاش نهال در گوگل و یا مراجعه به وبسایت به نشانی  https://atashnahal.com/ مشخصات انواع نهال ها را مشاهده و خریداری کنید.


 
جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع نهال پربار با کارشناسان آتاش نهال ارتباط برقرار کرده و با دریافت مشاوره رایگان، بهترین نهال میوه را خریداری نمایید. فروش انواع نهال میوه با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ضمانت بازگشت واقعی کالا صورت می پذیرد.

آتاش نهال و خدمات آن

آتاش نهال با قدمت بیش از نیم قرن و کسب تجربه های زیاد در امر نهالستان و فروش نهال طی سالیان دراز با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور عزیزمان ایران و پتانسیل زیاد در بخش کشاورزی در هر نوع آب و هوایی نسبت به مناطق موجود در کشور توانست با اصلاح گونه های مختلف درختان، و جمع آوری اکثر ارقام نهال کنار یکدیگر شما را برای انتخاب درست و خرید نهال برای زمین های کشاورزیتان کمک کند. خرید نهال میوه برای اقسا نقاط کشور و همسایگان مرزی، خرید نهال های زینتی و غیر مثمراز جمله خرید نهال صنوبر، خرید اینترنتی نهال که طی 2 سال گذشته با توجه به ورود در عرصه دیجیتال امکانی فراهم کرد تا هر فردی به راحتی بتواند انتخاب خودش را انجام دهد، حال میشود با خرید نهال پیوندی و اصلاح شده خاص آتاش نهال را انتخاب کنند و یا خرید نهال میوه دلخواه خود را از تیم ما درخواست کنند.به هر حال ما تمام دسته بندی های مورد نیاز برای هر منطقه از کشور عزیزمان را در اختیار شما میگذاریم، نهال بادام که برای مناطق کم اب بیشتر به درد میخورد شما میتوانید با خرید نهال بادام نسبت به آب و های منطقه خود به راحتی صاحب باغ پر باری بشوید این امر برای خرید نهال پسته پیوندی نیز مصداق بارزی است، یا خرید نهال گردو که در مجموعه آتاش نهال بیش از 17 نوع نهال گردو اصلاح شده داریم تا کاملترین پکیج خرید نهال گردوی پیوندی ایران را به شما معرفی کنیم. شما با وارد شدن به فروشگاه آتاش نهال میتوانید لیست قیمت نهال های ما را ببینید و مطمینا متوجه خواهید شد که قیمت تولید به مصرف نهال با قیمت دیگر همکارانی که واسطه هستند بسیار فاصله دارند.