میخ زدن به تنه درخت گردو

آتاش نهال

میخ زدن به تنه درخت گردو

میخ زدن به تنه درخت گردو؛ شاید دیده باشید یا شنیده باشید که برخی باغداران به درختان گردوی خود میخ می زنند، ولی دلیل این میخ زدن به تنه درخت گردو چیست؟ چه تاثیری در روند عملکرد درخت گردو خواهد داشت؟ آیا میخ زدن به تنه درخت گردو مفید است؟ میخ زدن به تنه درخت گردو چه مزایا و معایبی را به همراه خواد داشت؟  با ما باشید تا موارد مربوط به میخ زدن به تنه درخت گردو را بررسی کنیم.

میخ زدن به تنه درخت
گردو

درخت گردو یک درخت با صرفه و اقصادی با میوه های خوش طعم و پرخاصیت است. به همین دلیل از همان گذشته بسیار مورد توجه کشاورزان و باغداران قرار می گرفته است. باغدارها برای افزایش بار و محصول خود و همچنین بالا بردن کیفیت و مرغوب تر شدن میوه گردو، اقداماتی را انجام می دادند. از جمله این اقدامات که باغ داران برای بهتر رشد کردن درختان خود انجام می دادند، میخ زدن به تنه درخت بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد نهال گردو می توانید در بخش مقالات، مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

میخ زدن به تنه درخت گردو چگونه به وجود آمده است؟

یکی از مهم ترین عناصری که برای رشد و باردهی مناسب درخت گردو نیاز است، آهن می باشد. که در صورت عدم وجود آهن کافی درخت گردوی شما بار کم تری خواهد داشت و همچنین برگ های آن زرد می شوند. با توجه با اطلاعات کم کشاورزان  در رابطه با بیماری های درخت گردو، باغداران در گذشته برای حل این مشکل و رفع کمبود آهن در درخت گردو، روش میخ زدن به تنه گردو را ابداع کردند که فعلا پایه و اساس علمی ندارد و بر اساس تجربه از کشاورزان گذشته به کشاورزان امروز منتقل شده است.

تجربیات باغداران گذشته از زدن میخ به تنه درخت گردو

  • باغداران گذشته بر این باور بودن که سیاه بودن مغز گردو را با زدن میخ به تنه درخت گردو، می توانند درمان کنند و زدن میخ به تنه باعث می شود مغز گردوی شما سفید شود.

  • همچنین آن ها بر این باور بودند که مغز گردوهایی که نرم است، با زدن میخ به تنه درخت گردو، ترد تر می شوند.

  • زدن میخ به تنه درخت برای تغذیه بهتر و نفوذ بیشتر مواد مغذی به درخت، کمک می کند.

  • با زدن میخ به تنه درخت گردو، عمل فتوسنتز بهتر انجام شده و از زرد شدن برگ های درخت جلوگیری می کند.

  • بیماری شانکر را از طریق خارج کردن شیره سیاهی از تنه درخت، درمان می کند.

آیا واقعا میخ زدن به تنه درخت گردو مفید است؟

با توجه به تجربیات و همچنین برخی آزمایش های علمی، این نتیجه به دست آمده که میخ زدن به تنه درخت گردو به تامین آهن مورد نیاز درخت گردو کمک می کند. درخت گردو عمر زیادی و در حدود 80 سال عمر می کند، در این مدت طولانی درخت گردو تمام آهن موجود در خاک را جذب خواهد کرد، پس برای تامین آهن و مس برای درخت گردو از این روش می توان بهره برد. البته تامین آهن برای درخت گردو روش های دیگری نیز دارد که در ادامه به این موضوع نیز اشاره می کنیم.

نیاز درخت گردو به آهن

درخت گردو برای ادامه حیات طولانی خود نیاز به آهن دارد. در صورت کمبود مواد غذایی و آهن کافی و مورد نیاز برای رشد این درخت تامین نشود، درخت گردو با مشکلاتی رو به رو خواهد شد:

  • کیفیت میوه گردو پایین می آید و باعث تغییر رنگ مغز گردو به قرمز یا سیاه و نرم شدن آن می شود.

  • درخت گردو در برابر آفت و بیماری ها ضعیف و آسیب پذیر می شود.

  • باردهی درخت به طور محسوسی کاهش می یابد.

  • برگ های درخت در اثر عدم انجام صحیح فتوسنتز، زرد می شوند.

برای پیشگیری از این مشکلات بهتر است به تغذیه و به ویژه آهن کافی برای درخت، دقت کنید.

روش های علمی و اصولی برای تامین آهن موردنیاز درخت گردو

  • محلولی شامل مواد مغذی و غنی شده از آهن را به درخت گردو بپاشید.

  • به خاک اطراف درخت گردو کود بدهید، همچنین اضافه کردن آهن به خاک را فراموش نکنید.

  • آهن را به درخت گردو تزریق نمایید.

مزایا و معایب میخ زدن به تنه درخت گردو

با مزایای زدن میخ به تنه درخت گردو آشنا شدید ولی این کار معایبی را برای درخت گردو خواهد داشت که بهتر است به این موارد توجه کنید.
میخ زدن به گردو باعث ایجاد خراش ها و سوراخ هایی روی تنه درخت می شود، و درخت را زخمی می کند. که از طریق این سوراخ ها ممکن است باکتری، عفونت و ... وارد تنه درخت شوند و درخت گردو را مبتلا به بیماری کنند. بیماری بلایت از بیماری هایی که درخت گردو در اثر میخ زدن به تنه آن ممکن است به آن ها مبتلا شود.

صحت میخ زدن به تنه درخت گردو

تا به امروز روش میخ زدن به تنه درخت گردو برای تمام موارد گفته شده، تایید نشده است. ممکن است در گذشته تعدادی از باغ داران با این روش به محصول مرغوب، رشد بهتر درخت و ... رسیده باشند و به این دلیل این روش را موثر دانسته و به بقیه کشاورزان و باغ داران معرفی کرده اند. ولی فعلا قطعیتی در مورد این موضوع وجود ندارد و این روش ممکن است فقط در کمک کردن به تامین آهن درخت کمک کند و به تنهایی برای تامین آهن پاسخ گو نخواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله با دلایل میخ زدن به تنه درخت آشنا شدید. ولی این روش پایه علمی ندارد و ممکن است نتیجه دلخواه را به دست نیاورید. و حتی ممکن است حتی تاثیری بر روی درخت شما نداشته باشد زیرا تا کنون نتیجه علمی و مشخصی برای این روش ثبت نشده است. در هر صورت می توانید این روش را امتحان کنید. ولی در نظر داشته باشید که باعث زخمی شدن درخت خود خواهید شد.
برای تهیه نهال گردو و سایر نهال ها می توانید از داخل سایت آتاش نهال اقدام به خرید نهال مورد نظر نمایید ویا با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع نهال پربار با کارشناسان آتاش نهال ارتباط برقرار کرده و با دریافت مشاوره رایگان، بهترین نهال میوه را خریداری نمایید. فروش انواع نهال میوه با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ضمانت بازگشت واقعی کالا صورت می پذیرد.

آتاش نهال و خدمات آن

آتاش نهال با قدمت بیش از نیم قرن و کسب تجربه های زیاد در امر نهالستان و فروش نهال طی سالیان دراز با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور عزیزمان ایران و پتانسیل زیاد در بخش کشاورزی در هر نوع آب و هوایی نسبت به مناطق موجود در کشور توانست با اصلاح گونه های مختلف درختان، و جمع آوری اکثر ارقام نهال کنار یکدیگر شما را برای انتخاب درست و خرید نهال برای زمین های کشاورزیتان کمک کند. خرید نهال میوه برای اقسا نقاط کشور و همسایگان مرزی، خرید نهال های زینتی و غیر مثمراز جمله خرید نهال صنوبر، خرید اینترنتی نهال که طی 2 سال گذشته با توجه به ورود در عرصه دیجیتال امکانی فراهم کرد تا هر فردی به راحتی بتواند انتخاب خودش را انجام دهد، حال میشود با خرید نهال پیوندی و اصلاح شده خاص آتاش نهال را انتخاب کنند و یا خرید نهال میوه دلخواه خود را از تیم ما درخواست کنند.به هر حال ما تمام دسته بندی های مورد نیاز برای هر منطقه از کشور عزیزمان را در اختیار شما میگذاریم، نهال بادام که برای مناطق کم اب بیشتر به درد میخورد شما میتوانید با خرید نهال بادام نسبت به آب و های منطقه خود به راحتی صاحب باغ پر باری بشوید این امر برای خرید نهال پسته پیوندی نیز مصداق بارزی است، یا خرید نهال گردو که در مجموعه آتاش نهال بیش از 17 نوع نهال گردو اصلاح شده داریم تا کاملترین پکیج خرید نهال گردوی پیوندی ایران را به شما معرفی کنیم. شما با وارد شدن به فروشگاه آتاش نهال میتوانید لیست قیمت نهال های ما را ببینید و مطمینا متوجه خواهید شد که قیمت تولید به مصرف نهال با قیمت دیگر همکارانی که واسطه هستند بسیار فاصله دارند.