معرفی بهترین نژاد نهال گردو

آتاش نهال

معرفی بهترین نژاد نهال گردو

برای احداث باغ گردو انتخاب های بسیار متنوعی وجود دارد. برای همین انتخاب بهترین نژاد نهال گردو امری چال برانگیز می باشد. زیرا در زمان خرید نهال گردو می تواند کمی شما را گیج کند. خرید ارقام تجاری گردو می تواند گزینه مناسبی برای شروع یک کسب و کار باشد. به شرطی که بهترین نهال گردو، را با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه خود خریداری کنید. برای این منظور نهالستان آتاش نهال همراه شماست تا بتوانید درست ترین انتخاب را برای باغ خود داشته باشید.

نهال گردو

گردو یکی از بزرگترین و تنومندترین درختان میوه به شمار می آید. که دارای ارتفاعی زیاد، بیش از 30 متر است. و یکی از درختان اقتصادی و گران بها در ایران به شمار می رود که به دلایل مختلفی مثل باردهی چشم گیر، عمر مفید طولانی، داشتن میوه پر فروش در بازار خارجی و داخلی، سازگاری با اغلب نقاط کشور و ... از درختان پرطرفدار در بین باغداران و کشاورزان به شمار می آید.
جالب است که ایران از لحاظ سطح زیر کشت دومین کشور جهان و از نظر میزان تولید سومین کشور بزرگ جهان می باشد. برتری درخت گردو تنها به دلیل وجود میوه آن نیست بلکه چوب درخت گردو یکِی از انواع مرغوب چوب برای انواع صنایع چوب و تجاری به حساب می آید.
 
معرفی بهترین نژاد نهال گردو

انواع نژاد نهال گردو در ایران و جهان

گردوها با توجه به عوامل تاثیرگذار ارقام مختلفی دارند. در ادامه به توضیحی از انواع آن ها می پردازیم.

گردو فرانکت

این نوع محصول، بومی کشور فرانسه می باشد. درخت این گردو ارتفاع متوسطی داشته، مقاوم به سرما بوده و زود به بار می نشیند. و میوه آن نسبتا کوچک، دارای مغز با کیفیت و پر روغن و پوسته نازک می باشد.

گردو فرنور

این نوع گردو که یکی از انواع گردو در ایران نیز می باشد. با کیفیت و درشت، سفید رنگ و دارای طعم خوبی است. پربار بوده و مقاومت بالایی در سرما دارد.

گردو چندلر

گردوی نوع چندلر پوستی تیره و صاف داشته، اما مغزی با رنگ روشن دارد. درخت آن از نوع پیوندی و از تجاری ترین نوع گردوها می باشد. و مقاومت بالایی در برابر دمای پایین هوا و یخ زدگی دارند.

گردو هارتلی

پوست این نوع گردو شکننده و مغز آن روشن و درشت بوده و داری کیفیتی بالاست. که غالبا در آمریکا و اروپا کشت می شود.

گردو لارا 

این نوع گردو بومی آمریکا می باشد. و درخت آن قابل کشت در مناطق گرمسیری و به سرما حساس است. نزدیک 69 درصد مغز این گردو چربی دارد و رنگی روشن و نسبتا سفید دارد. پوستش ضخامت متوسطی دارد و جداسازی آن سخت نمی باشد.

گردو اسرائیلی

این گردو به صورت خوشه ای یافت می شود. و درخت آن پر محصول بوده، دارای مغز پر و دارای درصد چربی کمتری می باشد. و رنگ آن کمی مایل به قرمز است. درخت آن قدی متوسط داشته و در مناطق کل کشور قابل کشت بوده و به بار می نشیند. این گردو که شامل دسته انواع گردو در ایران هم می باشد، به نام تخم مرغی نیز مشهور است.

گردو کانادایی

این نوع گردو هم مغز درشت و مرغوب داشته و پوستش کاغذی است. درخت آن اصالتا کانادایی می باشد، و در مناطق کوهستانی کاشته و محصول می دهد.

پرسودترین درخت گردو در ایران

نهال گردو چندار پیوندی، فرنور پیوندی، ژنوتیپ، خوشه ای و اسرائیلی
 
معرفی بهترین نژاد نهال گردو

بهترین نژاد نهال گردو برای مناطق سردسیر

•    باید دیرگل باشند تا بتوانند در برابر سرمای بهاره در امان باشند.
•    زود بازده باشند.
•    دیر برگ باشند تا برگ های آن از خطر سرما زدگی حفظ شوند.
•    میوه آن زودرس باشد، که برداشت میوه آن ها با شروع فصل سرما روبه رو نشود و دچار آسیب نشود.
•    محصولات آن ها در یک زمان به بار بنشینند، تا محصولات یکدست بدست بیاید. و سریع و پیش از شروع مجدد سرما برداشت شود.
•    برای کاشت در ارتفاعات بیشتر از 2500 متر نیز مناسب باشند.
•    در برابر سرمای شدید و یخبندان مقاومت داشته باشند، تا در اثر دمای منفی در فصل زمستان آسیب نبینند. با جستجو در گوگل بهترین نژاد نهال گردو را می توانید از آتاش نهال مشاهده و خریداری کنید.
نهال گردو فرنور، اسرائیلی و کانادایی بهترین نژاد گردو برای مناطق سردسیری می باشند.

کود مناسب برای بهترین نهال گردو 

اگر شما می خواهید باغ منحصربه فردی داشته باشید نیاز است از کودهای ویژه ای استفاده کنید. تا یک باردهی خوبی را بهمراه داشته باشید. درخت گردو به کودهای خیلی قوی با پایه های شیمیایی و یا حیوانی نیازی ندارند، و حتما لازم است که قبل از خرید انواع ترکیبات، از کمبودها اطلاع پیدا کنید تا تنها به رفع آن بپردازید. اما اگر قصد دارید که با اضافه کردن کود، شادابی را به گیاه برگردانید، می توانید از کود پوسیده حیوانی استفاده کنید. این کود به شما کمک می کند تا بهترین درخت گردو را به بهترین وجه پرورش دهید.
 
معرفی بهترین نژاد نهال گردو
کلام آخر
گردو یکی از درختان بسیار پر ارزش و قدیمی است. که نه تنها درایران بلکه در سراسر جهان دارای طرفداران بسیار زیادی است. و باغ های گسترده ای از گردو در تمام جهان وجود دارد. به همین خاطر این درخت پر ارزش دارای انواع نژادهای مختلفی می باشد. این نکته بسیار مهم است که، حتما نژادی را خریداری کنید که با منطقه و اقلیم و هدف شما سازگاری داشته باشد. چرا که چشم پوشی از مسئله سازگاری نژاد و رقم گردو باعث خسارات جبران ناپذیری خواهد بود.
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوه رایگان در مورد بهترین نژاد نهال گردو می توانید با کارشناسان ما در آتاش نهال در ارتباط باشید.

 
 
جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع نهال پربار با کارشناسان آتاش نهال ارتباط برقرار کرده و با دریافت مشاوره رایگان، بهترین نهال میوه را خریداری نمایید. فروش انواع نهال میوه با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ضمانت بازگشت واقعی کالا صورت می پذیرد.

آتاش نهال و خدمات آن

آتاش نهال با قدمت بیش از نیم قرن و کسب تجربه های زیاد در امر نهالستان و فروش نهال طی سالیان دراز با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور عزیزمان ایران و پتانسیل زیاد در بخش کشاورزی در هر نوع آب و هوایی نسبت به مناطق موجود در کشور توانست با اصلاح گونه های مختلف درختان، و جمع آوری اکثر ارقام نهال کنار یکدیگر شما را برای انتخاب درست و خرید نهال برای زمین های کشاورزیتان کمک کند. خرید نهال میوه برای اقسا نقاط کشور و همسایگان مرزی، خرید نهال های زینتی و غیر مثمراز جمله خرید نهال صنوبر، خرید اینترنتی نهال که طی 2 سال گذشته با توجه به ورود در عرصه دیجیتال امکانی فراهم کرد تا هر فردی به راحتی بتواند انتخاب خودش را انجام دهد، حال میشود با خرید نهال پیوندی و اصلاح شده خاص آتاش نهال را انتخاب کنند و یا خرید نهال میوه دلخواه خود را از تیم ما درخواست کنند.به هر حال ما تمام دسته بندی های مورد نیاز برای هر منطقه از کشور عزیزمان را در اختیار شما میگذاریم، نهال بادام که برای مناطق کم اب بیشتر به درد میخورد شما میتوانید با خرید نهال بادام نسبت به آب و های منطقه خود به راحتی صاحب باغ پر باری بشوید این امر برای خرید نهال پسته پیوندی نیز مصداق بارزی است، یا خرید نهال گردو که در مجموعه آتاش نهال بیش از 17 نوع نهال گردو اصلاح شده داریم تا کاملترین پکیج خرید نهال گردوی پیوندی ایران را به شما معرفی کنیم. شما با وارد شدن به فروشگاه آتاش نهال میتوانید لیست قیمت نهال های ما را ببینید و مطمینا متوجه خواهید شد که قیمت تولید به مصرف نهال با قیمت دیگر همکارانی که واسطه هستند بسیار فاصله دارند.